Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OK wiadomo że octavie się prowadzi źle, haldex pomoże?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • OK wiadomo że octavie się prowadzi źle, haldex pomoże?

    tak myślałem chciałem sie upewnić

  • #2
    OK wiadomo że octavie się prowadzi źle, haldex pomoże?

    Niedawno jezdzilem troche mazda 3 i niebo a ziemia jak auto sie zachowuje na zakretach,
    mazda szla jak po szynach a octavie wynosci juz przy niewielkiej szybkosci.
    Pytanie czy haldex zmienia characterystyke zawieszenia na lepsze pod tym wzgledem?
    Jezeli nie czy sa jakies dostepne metody poprawienia przyczepnosci do drogi?
    Moja II jest juz niska wystarczajaco bo ma gaz wiec obnizenie odpada. Mysle natomiast o dolozeniu sprezyn.

    Komentarz


    • #3
      ok, mi nic nie wiadomo, że octavię się prowadzi źle
      może napisz na jakim secie kół jeździsz ? jaki przebieg? stan amorów? geometria ok? zawieszenie sprawdzane? i w jakim stanie?

      haldex to dodatkowo napęd na tył i do charakterystyki zawieszenia nic nie ma, ale na pewno pomaga w jeździe. Jeżeli jednak zawieszenie i opony to kibel to i 4x4 nie pomoże

      Komentarz


      • #4
        O2 prowadzi sie bardzo dobrze ,żle to prowadzą sie zaniedbane sztuki a octavia prowadzi sie porównywalnie do takich samochodów jak audi czy volkswagen tyle w temacie .

        Komentarz


        • #5
          Re: OK wiadomo że octavie się prowadzi źle, haldex pomoże?

          Zamieszczone przez kc2ine"
          czy sa jakies dostepne metody poprawienia przyczepnosci do drogi?
          ....tak jeśli przekonasz do tego nie_rozrzutność, czy tam oszczędność.... :satan
          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez cysterniarz
            ok, mi nic nie wiadomo, że octavię się prowadzi źle
            może napisz na jakim secie kół jeździsz ? jaki przebieg? stan amorów? geometria ok? zawieszenie sprawdzane? i w jakim stanie?

            haldex to dodatkowo napęd na tył i do charakterystyki zawieszenia nic nie ma, ale na pewno pomaga w jeździe. Jeżeli jednak zawieszenie i opony to kibel to i 4x4 nie pomoże

            moja octavia jest 10 misieczna, wiec prawie nowa 8k km...

            No moze troche przesadzilem ze sie prowadzi zle bo na prostej i lagodnych zakretach calkiem niezle ale przy szybszej jezdzie na zakretach juz czuc wynoszenie po stycznej w maliny a nie dociskannie do drogi jak np w subaru imprezie, mazdzie3 czy bmw m3.

            Komentarz


            • #7
              kc2ine, jakie masz koła?? Bo jeżeli 15" to kupa wielka.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kc2ine
                No moze troche przesadzilem ze sie prowadzi zle bo na prostej i lagodnych zakretach calkiem niezle ale przy szybszej jezdzie na zakretach juz czuc wynoszenie po stycznej w maliny a nie dociskannie do drogi jak np w subaru imprezie, mazdzie3 czy bmw m3.
                Zapodaj takie coś, może pomoże: :P

                A tak na poważnie, to zacznij od przeglądu zawieszenia - nasze drogi czasami potrafią je wykończyć w ekspresowym tempie. Jak coś, to zawsze możesz wrzucić twardsze springi, dać rozpórkę pod maskę i do bagażnika, założyć szersze kapcie - zawsze to wymierny efekt.
                Piter
                tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                KM i Nm dołożył gregor10

                Komentarz


                • #9
                  Porównanie O2 do m3 czy imprezy MOIM zadniem jest nie na miejscu :P
                  moje stare auto
                  jest scout

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez AdamB
                    kc2ine, jakie masz koła?? Bo jeżeli 15" to kupa wielka.
                    15 albo 16 nie pamietam prawde mowiac ale watpie zeby kola milay cos do tego.
                    Mazda3 ma male kolka ale jej to nie przeszkadza trzymac sie drogi. To raczej o zestrojenie zawieszenia chodzi i amortyzatory, moze gazowe dac?

                    Komentarz


                    • #11
                      Masz rację, każde auto ma swoją charakterystykę, a największy wpływ na nią ma właśnie zawieszenie. Co tam M3, moje stare E36 prowadziło się idealnie w zakrętach i zrobiłem :shock: takie oczy jak chciałem pierwszy raz szybko pójść w zakręcie moją O1. Ale za to BMW paliło 2x tyle - coś za coś. Octavia to nie jest auto o charakterze sportowym, ot taki kanapowiec i nigdy nie dorówna w tym zakresie samochodom o takiej charakterystyce. Jak pisałem - coś za coś.
                      Moja Octavia

                      Komentarz


                      • #12
                        kc2ine, poczytaj : Forum - Octavia Club Polska zapodaj gumy od cupry i już będzie lepiej a wcześniej geometria , auto strasznie myszkuje jak masz zwaloną geometrie a na nierównościach jest nie miłe uczucie że tył ci ucieka w bok.
                        To raz a dwa to wielkość opon i jakie to opony ? różnie się "kleją" do asfaltu, ja mam u siebie ContiSportContac2 i są rewelacyjne, za to auto plai więcej i jest większy hałas toczenia.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz


                        • #13
                          Czego ty oczekujesz jeśli kupiłeś dupowóż na co dzień. To nie jest sportowy samochód. Zawieszenie w twoim samochodzie jest zestrojone na wygodę. Wymienione BMW M3 i Subaru Impreza to już auta sportowe całkiem innej klasy.
                          Octavia 2 RS-R 350hp

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez kc2ine
                            [ nie dociskannie do drogi jak np w subaru imprezie, mazdzie3 czy bmw m3.
                            kupił octavie 1.6....... :lol:

                            Komentarz


                            • #15
                              Tobi77, mowa o OII a to inna bajka
                              moja idzie jak po torach :diabelski_usmiech
                              trzeba zawieszenie zrobić i kapeć min 16"
                              taki kompromis między prowadzeniem a wygodą
                              no i opona też jakaś lepsza do tego

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez kc2ine
                                ...
                                moja octavia jest 10 misieczna, wiec prawie nowa 8k km...

                                ...
                                Ciekawa sprawa, bo od 2009 roku to już chyba OII nie robią...

                                Jak rozumiem masz OIIFL a to diametralnie zmienia kwestię prowadzenia, bo OIIFL ma dużo gorzej zestrojone zawieszenie niż OII ( szczególnie z tyłu ).
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ale dobrałeś auta do porównania -dzięki za komplement.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Na pewno musisz coś zrobić z zawieszeniem jeśli masz podtlenek... dupa zapewne siedzi. Ja nie mam LPG ale sprężyny i tak mi siadły - samochód prowadził się wtedy tragicznie. Nie dało się nim szybciej jechać po zakrętach. Zakręty z nierównościami (normalka w PL) to już było mega wyzwanie...

                                    Dodatkowo założyłem 17" koła zamiast seryjnych 15". Też znacznie poprawiło odczycie prowadzenia... Trzeba się jednak przyzwyczaić do przechyłów zawieszenia bo te można chyba tylko wyeliminować ostrą ingerencją w zawieszenie. Tyle, że takie modyfikacje to albo po całości albo lepiej dać sobie siana. Takie jest moje zdanie.

                                    Set minimalny to ogarnięcie sprężyn z tyłu + większe koło. Rakiety na tym nie zrobisz, samochód dalej będzie ociężały, ale coś tam zawsze się poprawi.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      no moze macie racje, octavia to limuzyna wiec nie oplaca chyba sie robic tunningu zawieszenia. Mam zamiar dac ja zonie a sam cos innego kupic, bardzo mi sie podoba najnowsza octavia III ale jakbym bral to tylko 4x4 bo po pierwsze jest troche podniesiona
                                      a po drugie cos czuje ze zawieszenie musi byc bardziej sztywne w 4x4.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez kowal 2002
                                        Ciekawa sprawa, bo od 2009 roku to już chyba OII nie robią...
                                        A no jesteś w błędzie , ja mam OII z 2012r i generalnie to jest to samo zawieszenie co OII FL

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          cos czuje ze zawieszenie musi byc bardziej sztywne w 4x4
                                          W O2 dokładnie tak jest - mimo, że siedzi wysoko, to w zakręcie idzie jak po szynach.
                                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Octavia a A3 i Golf

                                            Z tego co poczytałem i pogadałem z mechanikami - Octavia mimo prawie identycznego zawieszenia jak Audi A3 oraz VW Golf - ma troszkę gorzej zestrojone zawieszenie - może to być wynik większych rozmiarów albo celowego działanie koncernu VW - musi być jakaś przyczyna większego prestiżu (i ceny) A3 i Golfa - więc lepiej zestrojone zawieszenie - lepsze wyciszenie wnętrza oraz trochę lepsze materiały we wnętrzu A3 - z tego co czytałem o najnowszej octavii dalej z wyciszeniem nie ma szału a z tyłu belka skrętna ..... ale w rankingach niezawodności Octavia stoi wyżej wymienionych - pewnie lepszy montaż .. Czechom jeszcze chyba bardziej zależy ...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              więc lepiej zestrojone zawieszenie - lepsze wyciszenie wnętrza oraz trochę lepsze materiały we wnętrzu A3
                                              Ameryki żeś nie odkrył - tak było od zawsze.
                                              IMO przy O3 jest 1:0 dla VW.
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X